Dit is een oud persbericht en de informatie kan verouderd zijn.

Vandaag vindt in Stockholm de conferentie over groene economie "Putting words into action" plaats als onderdeel van de jaarlijkse bijeenkomst van Global Ecolabelling Network (GEN).

Deze week zullen deskundigen uit de hele wereld die geïnteresseerd zijn in de bescherming van het milieu door het verbeteren, bevorderen en ontwikkelen van milieukeuren, in Stockholm bijeenkomen om te bespreken hoe de daad bij het woord kan worden gevoegd. "Deze wereldwijde uitwisseling van standpunten is essentieel voor ons werk aan een duurzamere toekomst voor IT-producten wereldwijd", zegt Sören Enholm, CEO van TCO Development.

De jaarlijkse GEN-bijeenkomst is een belangrijk forum voor milieukeurmerkorganisaties zonder winstoogmerk uit de hele wereld. Dit jaar is TCO Development medeorganisator van het evenement, waarbij de 25 aangesloten organisaties worden samengebracht in de kantoren van TCO Development in Stockholm. "Omdat we al lang lid zijn van GEN, kunnen we duurzaamheid van IT-producten op de wereldwijde agenda zetten. Door verandering te stimuleren, kunnen we samen een verschil maken", vervolgt Enholm. TCO Development is ook medegastheer van de conferentie die vandaag live wordt uitgezonden en wereldwijd toegankelijk is.

TCO Development is de organisatie achter TCO Certified, de toonaangevende wereldwijde duurzaamheidscertificering voor IT-producten. Als langetermijnspeler richten wij ons voortdurend op de ontwikkeling van oplossingen om sociale en milieuverantwoordelijkheid in IT-producten en hun productie te stimuleren. De criteria in TCO Certified worden om de drie jaar bijgewerkt om de huidige duurzaamheidsuitdagingen aan te pakken; de volgende generatie zal eind 2018 worden gelanceerd. "Met relevante, op wetenschap gebaseerde criteria die zowel vóór als na de certificering worden gecontroleerd, effent TCO Certified het pad voor duurzamere IT-producten", besluit Enholm.

De organisatie achter de duurzaamheidscertificering TCO Certified is TCO Development. Onze visie is dat alle IT-producten een ecologisch en sociaal duurzame levenscyclus moeten hebben. Op wetenschap gebaseerde criteria en onafhankelijke verificatie van de naleving helpen ons de vooruitgang in de tijd te volgen en te versnellen.