Detta är ett gammalt pressmeddelande och informationen kan vara inaktuell.

I dag äger konferensen om grön ekonomi "Putting words into action" rum i Stockholm som en del av det årliga mötet på Global Ecolabelling Network (GEN).

Den här veckan samlas experter från hela världen som är intresserade av hur man kan skydda miljön genom att förbättra, främja och utveckla miljömärkningen i Stockholm för att diskutera hur man ska gå till väga. "Detta globala utbyte av åsikter är centralt i vårt arbete för en mer hållbar framtid för IT-produkter världen över", säger Sören Enholm, CEO på TCO Development.

GEN:s årsmöte är ett viktigt forum för miljömärkningsorganisationer från hela världen som arbetar med ideell politik utan vinstsyfte. I år är TCO Development medarrangör för evenemanget och samlar de 25 medlemsorganisationerna på TCO Development :s kontor i Stockholm. "Som långvarig medlem i GEN kan vi sätta hållbarhet för IT-produkter på den globala agendan. Genom att driva förändring kan vi tillsammans göra skillnad", fortsätter Enholm. TCO Development är också medarrangör för konferensen som i dag direktsänds i direktsändning och är tillgänglig över hela världen.

TCO Development är organisationen bakom TCO Certified, den ledande globala hållbarhetscertifieringen för IT-produkter. Som en långsiktig aktör är vårt fortsatta fokus att utveckla lösningar för att driva socialt och miljömässigt ansvarstagande i IT-produkter och deras tillverkning. krav i TCO Certified uppdateras var tredje år för att ta itu med aktuella hållbarhetsutmaningar, och nästa generation planeras att lanseras i slutet av 2018. "Med relevanta, vetenskapligt baserade krav som verifieras både före och efter certifiering banar TCO Certified väg för mer hållbara IT-produkter", avslutar Enholm.

Mot hållbara IT-produkter

Organisationen bakom hållbarhetscertifieringen TCO Certified är TCO Development. Vår vision är att alla IT-produkter ska ha en miljömässigt och socialt hållbar livscykel. Vetenskapsbaserade krav och oberoende verifiering av efterlevnad hjälper oss att spåra och påskynda framstegen över tiden.

Kontakta

Dennis Svärd, Global PR-ansvarig